4 nieuwe krachten bij Bonka Circus

Bonka Circus, het Leuvense bureau dat o.a. werkt voor VSV, Radio 2 en Actiris verwelkomt 4 nieuwe krachten. Wat hen allen bindt? De purpose van dit bureau. ‘Content with a purpose versterkt niet alleen de relatie tussen organisaties en mensen, maar ook tussen collega’s en nieuwe collega’s. Maatschappelijke meerwaarde bieden door middel van communicatie is wat ons allen drijft’, zegt Catherine Castille - Managing Director. ‘Maar wie zijn die nieuwe mensen dan, hoor ik de curieuzeneuzen onder jullie denken, samen met de Russische data-analisten- als je dit artikel online leest?

Bart Gielen wordt co-creatief directeur. Samen met creatief directeur Vincent ‘Vinne’ Jansen zal hij de creatie mee aansturen. ‘Eigenlijk was ik niet van plan om me terug aan een bureau te binden en werkte ik als creatief consultant. In die hoedanigheid hebben we elkaar leren kennen en samen geconstateerd dat er een heerlijke match is. Eentje die je niet zomaar mag wegswipen. Vanuit deze functie wil ik creatieve processen leiden en faciliteren waarin multidisciplinair samenwerken centraal staat, zegt Bart Gielen.

Catherine Castille: ‘Het is ook binnen dit samenwerkingsmodel dat Julie Proesmans is doorgegroeid tot client service director (ex-Strategie Agency).’ ‘Bonka Circus gaat verder voor bedrijven en organisaties dan een klassiek communicatie traject, waarin een briefing wordt gegeven om enkele weken nadien een presentatie te krijgen en het voorstel al dan niet goed te vinden.’ vult Julie Proesmans aan. ‘Onze klanten willen actief meewerken aan het proces. Door co-creatie als een vertrekpunt te zien kom je automatisch tot een intensief partnership waarin iedereen een betekenisvolle rol en verantwoordelijkheid kan opnemen. We ontwerpen processen waarin we iedereen op hun sterkst kunnen inzetten. Zo besparen we niet alleen ontzettend veel tijd, maar haalt elke teampartner ook het meeste plezier uit een project.

Een proces dat leidt tot creatieve oplossingen die relevant zijn in de volledige customer journey,’ vult Bart Gielen aan. ‘Echte oplossingen, die gedragsverandering met zich meebrengen. Iets waar ik zelf ook altijd naar streef en me heel erg aanspreekt aan het werk van Bonka Circus. Neem nu bijvoorbeeld de recente campagnes voor VSV ‘Er is ‘kijken’ en ‘kijken, kijken’ en ‘Last Night a DJ saved my life’. Beide zijn projecten waarin automobilisten hulpmiddelen krijgen aangereikt om veiliger te rijden. Zinvol toch? Daar wil ik graag aan meewerken. Communicatie is geen doel op zich, maar een middel. Purpose in content, ook in design. Want met designer Stijn Van Doorslaer halen we niet alleen een goede DJ, maar ook ontwerper binnen. Stijn ontwerpt vanuit de gebruikerservaring en staat onze partners bij om hun verhaal visueel beter te vertellen.

En dat is geen oppervlakkig laagje marketingglazuur heb ik gemerkt tijdens mijn sollicitatiegesprekken’, vult Marie De Vos, partnership manager (ex-Insilencio), aan. ‘Het is hun bestaansreden. De voorbije jaren heb ik vanuit employer branding-trajecten, bedrijven en hun medewerkers (of kandidaten) dichter bij elkaar gebracht. Vandaag kijk ik er enorm naar uit om dit domein open te trekken en partnerships op te zetten met organisaties, onderwijsinstellingen, overheden of bedrijven die dezelfde visie delen.

Wil jij ook graag meewerken aan communicatie die leidt tot maatschappelijke impact? Kom dan gewoonweg met ons samenwerken. We zijn op dit moment nog op zoek naar 2 jonge creatieve talenten, een junior account en een account manager. Of als partner, uiteraard.’, besluit Catherine Castille.

Meer info?

Catherine Castille