Bonka Circus bekroond tot 'SDG Pionier'.

Bonka Circus mag zich voortaan SDG Pioneer noemen. Het communicatiebureau voor positieve verandering ontving gisteren het internationaal erkende certificaat voor haar aanhoudende inspanningen op vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het certificaat, uitergereikt door de VN, bekroont bedrijven die via een intensief traject succesvolle acties hebben ondernomen om hun bedrijfsvoering te verduurzamen.

SDG Pioneer

Bonka Circus krijgt na 3 succesvolle deelnames aan het VCDO (Voka Charter Duurzaam Ondernemen) nu ook het certificaat van SDG Pioneer van de Verenigde Naties: een Internationale erkenning voor het feit dat het bedrijf in alle beslissingen rekening houdt met al haar stakeholders. Door de Sustainable Development Goals (SDG’s) als kompas te gebruiken voor een toekomstgericht en duurzaam bedrijfsbeleid, creëert het communicatiebureau een breed draagvlak en boekt het zo vooruitgang op economisch, sociaal en ecologisch vlak. Bonka is één van de 46 Vlaamse bedrijven die dit jaar het certificaat behaalden.

De visie van Bonka Circus

Bonka Circus werkt al jaren uitsluitend voor ‘positive changemakers’: bedrijven, zowel commercieel als social-profit, die positieve verandering in de maatschappij nastreven. Denk hierbij aan Decathlon, vdk bank, Fost Plus, Fairtrade Belgium etc. Met resultaatgerichte, slimme communicatie helpt Bonka Circus de impact van deze ondernemingen te versnellen. Een voorbeeld hier is het omgekeerde winkelconcept voor Decathlon. Sinds de lancering van de campagne ‘Nolhtaced’ kende het tweedehandsaanbod van Decathlon een boost. Het bedrijf kreeg voor hiervoor niet alleen een zilveren Effie, maar ook de allereerste mention of excellence in sustainability.

Duurzaam ondernemen op alle vlakken

Om zichzelf te blijven uitdagen in het streven naar een duurzame en rechtvaardige wereld, werkt Bonka Circus elk jaar een actieplan uit rond de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Hierbij komen bepaalde SDG’s standaard aan bod in elk communicatieproject of intern project (verantwoordelijke consumptie en productie, gendergelijkheid, gezondheid en welzijn, etc.). Voor de minder voor de hand liggende SDG’s zoekt Bonka Circus de juiste partnerships om impact te creëren. In 2022 kreeg het bureau ook via het B-corp label een prestigieuze erkenning voor haar duurzame en sociale bedrijfsvoering.

Lana Partous

New Business Developer