Bonka Circus en De Kringwinkel doen een nachtje door

De Kringwinkel telt heel wat jonge fans, maar er zijn er toch velen die dat nog niet zijn. Dat schoon jong volk trekken ze binnen op de allereerste ‘Nacht van de Kringwinkel’, een nacht die in samenwerking met Bonka Circus in het leven werd geroepen. Waar je je aan kan verwachten? Eén groot feest op verschillende locaties, barstensvol verrassingen en tweedehands plezier.

Vrijdag 10 november is het zover: dan gaan de deuren van 8 verschillende Kringwinkels open voor een nachtelijk avontuur tussen kledij, servies en meubilair. Want de Nacht van de Kringwinkel gaat van start, en verwelkomt feestende jongeren in de winkels. ​
“We organiseren die nacht om jongeren die hun weg naar de Kringwinkel nog niet gevonden hebben, op een andere manier te laten kennismaken met wat we doen.” zegt Linde Brewaeys, communicatieverantwoordelijke bij HERW!N, koepel van de Kringwinkels. “Kringwinkels redden heel wat moois van de afvalberg. Door ‘preloved’ spullen op te halen, te sorteren, te herstellen en weer te koop aan te bieden in de 127 kringwinkels stimuleren we hergebruik. We hebben alles in huis om iedereen blij te maken: oud en jong, mensen met veel of minder centen in de portemonnee. Bij ons vind je elke dag andere spullen, met kwaliteit én voor een beperkt budget – maar dat moet je dus zien om het te geloven.”

Daarom werd dit initiatief op poten gezet, en openen Kringwinkel Gent, Kringwinkel Diest, Kringwinkel Brugge, Kringwinkel Antwerpen, Kringwinkel Maaseik, Kringwinkel Kortrijk, Kringwinkel Brecht en Kringwinkel Hamme hun deuren tot diep in de nacht.

“Het geheel liep via een voorverkoop-systeem, waar de tickets eigenlijk gratis waren. Dit gaf meteen een indicatie hoeveel volk er zou komen. En laat ons zeggen dat de vraag veel groter was dan het aanbod.” vertelt Lennert Vedts, Senior Creative bij Bonka Circus. “Als je nog tickets nodig had moest je zelfs te rade gaan op de zwarte markt.”

Gent bleek de populairste plek te zijn, maar dat kan ook liggen aan het feit dat Studio Brussel in een mediapartnership vanop die plaats zal uitzenden met het programma ‘Eindelijk Weekend Live’ van 18 tot 20u. De campagne die voor het event liep werd gelanceerd via social video’s en postering. Studio Brussel deed shout-outs, en tal van influencers deelden het event op hun social kanalen.

Studio Brussel- Nacht van de kringwinkel.mp3

MP3 - 1.2 Mb

Of dit een jaarlijks gegeven kan worden? Daar zegt HERW!N geen neen tegen. Maar eerst ervoor zorgen dat de hoofdpijn morgenvroeg wat meevalt.

Klant: HERW!N ​ ​

Klant Contact: Linde Brewaeys, Karen Roose