Bonka Circus en Eneco zoeken energiek volk

In deze tijden is een straf team in jouw bedrijf een must. Het doet je sterker staan in een veranderende wereld. Daarom gaan veel werkgevers via employer branding campagnes op zoek naar het juiste vlees in hun kuip. En voor Eneco zijn dat “energietransitieversnellers”.

Uhm, energie-watte? Energietransitieversnellers. Mensen die, zoals het woord het zegt, de transitie naar groene energie in een sneltreinvaart tot bij ons krijgen. Bij Eneco zit het er vol van, maar het kan nog voller. Daarom werd Bonka Circus gevraagd om hun employer branding traject te begeleiden.

“Een campagne waar we de mensen met de beste fit mee aanspreken, dat was heel belangrijk. Bij Eneco zoeken we talent met voldoende energie, een passende ingesteldheid en vooral eenzelfde visie op wat we doen: groene energie op een even energieke manier in een stroomversnelling steken, om zo onze klimaatneutraliteit tegen 2035 te realiseren. Collega’s dus met een groen hart voor duurzame energie.”, aldus Katia Gyselinck, Head of HR bij Eneco Belgium. “Een vaak moeilijke zoektocht waarbij we toch van aan het begin op een correcte manier van start willen gaan. We willen graag diverse medewerkers aantrekken maar wel met dezelfde doelstelling voor onze ambitie.”

Er werd gewerkt aan een moodfilm die het verhaal van de collegialiteit binnen Eneco naar voor brengt, en een reeks van online films die 3 verschillende onderdelen raken: de energie die je uit de job haalt, de collegialiteit en het lerend groeien dat Eneco intern aanbiedt aan zijn werknemers. Dezelfde thema’s komen ook naar boven in print, banners en social posts, met een duidelijke link naar werkenbijeneco.be, de vacature-website.

Maarten Vandromme, employer branding strateeg voor dit project: “Eneco’s nieuwe werkgeversverhaal bewijst hoe een werkgeversmerk de bestaansreden van je organisatie kan versterken en omgekeerd. Eneco’s werkgeversverhaal trekt de lijn ‘100% duurzame energie van eigen bodem’ door. De campagne maakten we voor, door en met eigen medewerkers. Daar wil iedereen toch aan bijdragen?”

Daar bovenop werden er ook een hele hoop sympathieke foto’s gemaakt van de collega’s om diezelfde website te vullen met hùn mensen. ​Er werd dus gewerkt met de collega’s van Eneco in België.

Lennert Vedts, senior creative bij Bonka Circus: “Werken met échte mensen, dat geeft aan het begin van een productie toch een paar stress-aanvalletjes. Verlegenheid voor de camera zit er vaak in, en dat krijg je er ook niet snel uit. Of een groepsdynamiek die er niet is ensceneren, da’s ook geen cadeau. Maar de sfeer die Eneco wil uitdragen naar buiten toe, onder de collega’s in dit geval, die was er van het eerste tot het laatste moment meteen bij. Ik stond ervan versteld hoe écht hun verhaal is, en hoe echt we deze mensen gecapteerd hebben.” ​

Samen met de communicatie, marketing en HR-teams van Eneco werden alle elementen uitgewerkt van employee value proposition t.e.m. de candidate journeys en bijhorende website copy in nederlands en frans. ​ Op werkenbijeneco.be ontdek je niet alleen de specifieke vacatures, maar ook de missie, visie en waarden van Eneco. En wil je je toekomstige collega’s al wat beter leren kennen? Dan vind je er een hele reeks testimonials van medewerkers die heel bewust voor Eneco kiezen. ​

Kortom, mocht er een energietransitieversneller in jouw schuilgaan, dan is het nu de moment om te springen. Eneco ontvangt je met open armen.

VIDEOS

MOOD NL

MOOD FR

SOCIAL VIDEO 100% HERNIEUWBARE SKILLS