BONKA CIRCUS EN VSV LANCEREN SNELHEIDSCAMPAGNE MET 315 UNIEKE AFFICHES

505 Vlamingen worden gezicht van nieuwe Beloofd!-campagne

De Beloofd!-campagnes van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde duiken al langer op in het straatbeeld. Bonka Circus lanceert de nieuwe campagne rond snelheid op een heel unieke manier: élke Beloofd!-affiche wordt een uniek exemplaar (315!) met in totaal 505 Vlamingen die aan een dierbare beloven om niet te snel te rijden.

“Te snel rijden is voor heel wat mensen nog steeds de normaalste zaak ter wereld. Gelukkig zijn er ook heel wat mensen die zich wél aan de verkeersregels houden. Die mensen en hun belofte om niet te snel te rijden, willen we met deze snelheidscampagne centraal stellen. Zo hopen we de foute snelheidsnorm op lange termijn te veranderen.”, aldus Bram Vandenbroeck, projectmanager bij Bonka Circus.

De snelheidscampagne loopt van 9 april tot 6 mei. Tijdens die periode zullen er maar liefst 315 verschillende baanaffiches te zien zijn langs de snelwegen in Vlaanderen. 315 baanaffiches, dus 315 unieke relaties: gezinnen, vrienden, broers en zussen, grootouders, zelfs mensen met hun hond; de lijst van emotionele relaties is eindeloos. En dat zie je ook in de verschillende affiches. Een bewijs dat de Beloofd!-campagnes een snaar raken die doelgroepen overstijgt.

De gebruikelijke baanaffiches worden ondersteund door een campagne op social media, waar ook de 315 Beloofd!-gezichten te zien zijn. Die leidt naar beloofd.be waar iedereen aan een dierbare beloven om niet te snel te rijden. En er is een tool voorzien om je eigen Beloofd!-affiche te maken. Met een persoonlijke foto en aanpasbare tekst maak je je belofte zo echt tastbaar. Je kan zelfs het logo van je organisatie toevoegen. Je persoonlijke Beloofd!-poster kan je vervolgens makkelijk downloaden en printen of delen op sociale media.

Bovendien bieden we ook een 'Actiepakket Zone 30' aan. Daarmee kunnen de scholen aan de slag om ook kinderen mee te nemen in het hele Beloofd!-verhaal. Met onder meer Beloofd!-posters, stickers, een Beloofd!-sjabloon en Beloofd!-tekeningen kunnen ze kinderen voor het eerst laten kennismaken met het belang van een aangepaste snelheid in het verkeer. Ook de ouders worden op die manier bereikt en overtuigd om ook de belofte te doen.

Over VSV:

De VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) is hét Vlaamse vormingscentrum over verkeer en mobiliteit dat wil bijdragen aan een duurzame en veilige samenleving door mensen kennis en inzicht bij te brengen in de verkeerskunde. Ze realiseert dat met een open geest, op een praktische en duurzame manier, en door met alle mogelijke partners samen te werken. De VSV werd per decreet opgericht door het Vlaams Parlement en voert projecten uit in opdracht van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts.

Over Bonka Circus:

Bonka Circus is een creatief contenthuis dat gelooft dat straffe verhalen het best verteld worden door goede content hand in hand te laten gaan met op (maatschappelijke) impact gerichte campagnes. Zo realiseerde Bonka Circus onlangs de veelbesproken ‘Last Night a DJ Saved My Life’-campagne voor de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. Voor die laatste ontwikkelde ze ook reeds 2 campagnes binnen het Beloofd!-project, namelijk de kinderzitjes- en snelheidscampagne. Ook hielp het om samen met De Standaard het grootste burgeronderzoek naar luchtkwaliteit ooit, CurieuzeNeuzen Vlaanderen, te lanceren. Ook televisieprogramma’s ‘Trix’ (Ketnet) en ‘Sturmtroopers’ (Ketnet) zijn creaties van het Leuvense bureau. Daarnaast creëert Bonka Circus ook ‘content with a purpose’ voor Actiris, Play Sports, SOS Kinderdorpen, Sensoa en het Africa Museum.

Credits:

Client: VSV

Client contact: Nele Bollen, Ingrid Geeraerd, Werner De Dobbeleer

Strategic Director: Peter Verbiest

Creative Director: Vincent Jansen

Creative Team: Simon Willems (AD), Jesse Vanophalvens (Copy), Alexander Kaan, Matthijs Scholten, Marc Kockelkorn

Project Managers: Bram Vandenbroeck, Kristof Debacker

Photography: Daan Degroote