Bonka Circus en Wikifin blijven bij de les.

De financiële wereld evolueert non-stop. Leerkrachten hebben echter niet de tijd om lessen financiële educatie continue aan te passen aan de actualiteit. Wikifin, het programma financiële educatie van de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten) maakt het hen maar al te graag wat makkelijker via Wikifin School.

Wikifin School is een onlineplatform dat onafhankelijk en gratis lesmateriaal biedt aan leerkrachten om mee aan de slag te gaan in de klas. Deze campagne richt zich specifiek op leerkrachten secundair onderwijs. Ze kunnen er lesmateriaal downloaden dat voldoet aan de onderwijsdoelen, inspeelt op de actualiteit en flexibel inzetbaar is.

Johan Van Oeckel, Senior Creative bij Bonka Circus: “Uit gesprekken met leerkrachten leerden we dat zij best op de proef worden gesteld door hun leerlingen. De tieners stellen vragen over spaarcenten en vakantiewerk, maar even goed over crypto en ETF’s. Daarom besloten we om leerlingen en hun nieuwsgierigheid centraal te zetten in de campagne. Zo trekken we de aandacht van leerkrachten en stimuleren we hen om het lesmateriaal van Wikifin te ontdekken.”

“Werken met kinderen is een gevoelig punt en daarbovenop niet altijd evident,” knipoogt Fulya Toper, Senior Designer bij Bonka Circus. “Daarom kozen we ervoor om vanaf het begin te werken met AI-beelden die we in-house maakten. We tonen de hedendaagse schoolgaande jeugd, waarbij AI ons toeliet te zoeken naar de juiste gelaatsuitdrukkingen. Daarbovenop gaf het ons de vrijheid om een eigen stijl neer te zetten.”

De campagne wordt gecommuniceerd via Meta, YouTube en LinkedIn. Daarbovenop werden posters verspreid om op te hangen in lerarenkamers. Ook via het welkomstportaal van Smartschool komen leerkrachten in contact met de campagne.

Via deze campagne voor Wikifin School doet de FSMA een extra inspanning om leerkrachten te ondersteunen met kwalitatief lesmateriaal voor financiële educatie. Naast het onlineplatform voor leerkrachten is er trouwens ook het Wikifin Lab in Brussel. Daar kunnen leerkrachten samen met hun leerlingen op een leuke en interactieve manier leren over allerlei geldzaken.

NL: ​

FR: