Bonka Circus krijgt erkenning voor duurzaam ondernemerschap

Afgelopen dinsdag 7 september, ontving Bonka Circus als één van de 28 Vlaams-Brabantse ondernemingen het felbegeerde Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO) certificaat tijdens het ‘Samen ondernemen voor morgen’-event van Voka – Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant.

Deze erkenning krijgt het purpose-driven communicatiebureau voor de duurzame acties die het gedurende het voorbije jaar ondernam. Duurzaamheid staat gelukkig stilaan bij elk bedrijf op de agenda, maar de VCDO-laureaten ondernemen ook zeer gerichte acties. Zij wijzen de weg en zijn voortrekkers op weg naar een duurzame toekomst.

Een rol die Bonka Circus goed ligt, aangezien duurzaam ondernemen in het DNA van de organisatie zit: zowel in de purpose-campagnes die ze bedenken voor hun klanten, als in de interne bedrijfsorganisatie en partnerships die ze aangaan. "Net daarom leggen we de lat voor onszelf nog hoger", zegt Catherine Castille, Managing Director van Bonka Circus. “Het VCDO hielp ons onze uitdagingen te concretiseren. Zo geraakten we in een stroomversnelling die ons duurzaamheidsbeleid ten goede komt."

Het voorbije jaar kan op z'n zachtst gezegd uitzonderlijk genoemd worden, maar dat weerhield Bonka Circus er niet van haar engagement voor een duurzamere toekomst en een positieve maatschappelijke impact te bestendigen. Het bureau vatte vorig jaar het traject aan om een certified B-corp te worden, waarbij de eerste fases reeds succesvol doorlopen werden.