Bonka Circus lanceert het project 'Beloofd' voor de VSV met kinderzitjescampagne

Na een openbare aanbesteding heeft de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) het Leuvense Bonka Circus uitgekozen om tot eind 2018 de sensibiliseringscampagnes in opdracht van de Vlaamse overheid uit te werken. De kinderzitjes-campagne is de eerste campagne van het project 'Beloofd' waarbij Vlamingen worden opgeroepen de belofte uit te spreken om hun lievelingen veilig vast te klikken. De campagne loopt langs de Vlaamse wegen, op radio, op de achterruiten van de bussen, op de parkings van de cinemacomplexen en op digitale en sociale media.

Beloofd!

De VSV voert van 14 augustus tot 3 september een affichecampagne langs de Vlaamse hoofdwegen. Op de affiche zien we een kind op de achterbank van een auto, veilig vastgeklikt in een aangepast zitje, met daarbij de slogan ‘Mama heeft beloofd me altijd vast te klikken’ en de baseline ‘Beloof het ook op BELOOFD.be’. De affiche bestaat in drie versies, met mama, papa en oma. Verder zijn er twee radiospotjes waarin BV’s Siska Schoeters en Guga Baul aan hun kinderen beloven om hen altijd veilig vast te klikken, en de luisteraars oproepen om dat voorbeeld te volgen op BELOOFD.be. De spotjes zijn van 14 tot 27 augustus te beluisteren op Q music, MNM en Studio Brussel.

Werner De Dobbeleer, woordvoerder van de VSV over de campagne: “Door ouders en grootouders aan te sporen om concreet de belofte uit te spreken dat ze hun kind of kleinkind altijd correct zullen vastklikken en hen bovendien aan te zetten om die belofte te delen via de website BELOOFD.be wordt de boodschap heel persoonlijk, wat de impact van de campagne vergroot. Mettertijd zullen we het BELOOFD-concept ook uitbreiden naar andere verkeersveiligheidsthema’s zoals afleiding aan het stuur of overdreven snelheid. Het is onze bedoeling om BELOOFD te laten uitgroeien tot het koepelproject voor alle Vlaamse verkeersveiligheidscampagnes”.

De BELOOFD-campagne rond kinderzitjes loopt ook via gerichte advertenties op sociale media en via populaire blogs. Verder verspreidt de VSV in samenwerking met Ethias en Test Aankoop een informatiefolder over kinderzitjes.

Over VSV:

De VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) is hét vormingscentrum voor verkeer en mobiliteit in Vlaanderen. Ze is uitgegroeid tot een echte netwerkorganisatie, met als missie: ‘Mensen slimmer maken op het vlak van verkeer en mobiliteit’. De VSV werd per decreet opgericht door het Vlaams Parlement en voert projecten uit in opdracht van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts.

Over Bonka Circus:

Bonka Circus is een creatief contenthuis dat gelooft dat straffe verhalen het best verteld worden door goede content hand in hand te laten lopen met op (maatschappelijke) impact gerichte campagnes. Zo realiseerde Bonka Circus bijvoorbeeld voor de Rode Duivels ‘De Duiveluitdagingen', 'Iedereen Mee’ (in samenwerking met Boondoggle) en de tv-productie 'Iedereen Duivel' (Eén, La Une), die de Belg opnieuw op een positieve manier achter de Rode Duivels wisten te scharen. Daarnaast produceert Bonka Circus voor de VRT op dit moment het tweede seizoen van het goochelprogramma 'Trix’, dat kinderen aanzet om de wereld van de magie te ontdekken, en was er onlangs nog Typisch Mensen, een magazine waarin Freek Braeckman en Julie Van den Steen de Vlaming blootstellen aan de gekste sociale experimenten.

Daarnaast werkt Bonka Circus onder andere ook voor Play Sports, het Africa Museum in Tervuren en Actiris, de Brusselse tewerkstellingsdienst.

Voor meer informatie:

• Peter Verbiest (Bonka Circus) : 0476 35 99 95