Bonka Circus versterkt management team

Bonka Circus versterkt zijn management team om meer dan ooit bruggenbouwer te zijn tussen talent, content en merken.

Bonka Circus, in 2012 opgestart als personality managementbureau 'slash’ productiehuis, wil in de toekomst meer dan ooit de brug bouwen tussen talenten, content en merken. Om deze ambitie kracht bij te zetten, versterken ze hun management team met merkstrateeg Peter Verbiest (Boondoggle) en televisiemaker ‘pur sang’ Toon Van de Vyver (VRT). Bovendien start Bonka Circus begin 2016 zijn activiteiten op in het Verenigd Koninkrijk met een kantoor in Manchester.

Naast traditionele televisieproducties (van o.a. Iedereen Duivel (Eén/La Deux), Fanatico (Play Sports), De Schuur van Scheire (Eén) en Zingaburia (Ketnet)) legt Bonka Circus zich al van bij oprichting toe op het maken van cutting edge digitale content met en rond personalities. Zo maakte het o.a. voor New Balance met Vincent Kompany enkele opmerkelijke internetfilmpjes (zie ‘The Bootroom’ of ‘360° Workout’), waarbij de brug werd gemaakt tussen talent, content en merk. Dezelfde brugfunctie vervulde Bonka Circus in de succesvolle Rode Duivels campagne ‘De Duiveluitdagingen’ (in samenwerking met Boondoggle), waarin ze als content makers een belangrijke inhoudelijke stem hadden in het vertalen van de strategische objectieven naar relevante content. Parallel daarmee draaide Bonka Circus de documentairereeks ‘Iedereen Duivel’ voor VRT en RTBF, waarbij ze de Rode Duivels vanop de eerste rij volgden in hun kwalificatiecampagne voor Brazilië 2014.

Bonka Circus volgt de internationale tendensen van het snel veranderende media- en communicatielandschap op de voet. In aanvulling van de traditionele televisiekanalen wordt meer en meer uitstekende content geproduceerd om ingezet te worden op digitale kanalen. Deze kanalen, die aan slagkracht winnen, bieden eveneens een forum aan merken om de band met hun fans/klanten op te bouwen.  Bonka Circus wil hierin zijn voortrekkersrol behouden en zet zijn internationale ambities kracht bij door zich te versterken met deze 2 topprofielen:

Peter Verbiest heeft een indrukwekkend CV opgebouwd in de communicatiesector. Na een parcours bij o.a. VVL BBDO, GV Company (TBWA) werd Verbiest in 2006 strategisch directeur van het Leuvense Boondoggle. Hij werkte op vele grote Belgische merken (waaronder Proximus, Telenet, Delhaize, Belfius, Studio Brussel) en stond de afgelopen jaren mee aan het roer van campagnes als De Duiveluitdagingen en Iedereen Mee (De Rode Duivels), de geboorte van baby-olifant Kai-Mook (Antwerpse Zoo), de herlanceringscampagne van De Morgen, de naamsveranderingscampagne van Belfius en de New Families campagne van Dexia. Hij won met zijn teams 10 Effies en 13 Cannes Awards. Peter Verbiest heeft een brede communicatieachtergrond en een passie voor innovatie, talent en ondernemen. Vanaf 1 december begint hij bij Bonka Circus als Strategisch & New Bizz directeur.

Toon Van de Vyver maakt de overstap naar Bonka Circus vanuit de VRT waar hij een erg gevarieerde staat van dienst opbouwde als regisseur en creative-senior van diverse topprogramma’s:  van zondagavondshows (Hoe?Zo!, De Bedenkers, Eurosong etc.) tot documentaires (Publiek Geheim, Belpop, Man over Woord) en reisavonturen (Reizen Waes, De Baard van Bartel). Van de nieuwsdienst (Verkiezingen, De Afspraak, Ter Zake), over Dagelijkse kost en Ook Getest op Mensen tot sport (Sportpersoonlijkheid vh jaar, Olympische Spelen). Toon Van de Vyver's ‘fort’ is het zoeken naar de juiste audiovisuele content voor een zo divers en groot mogelijk publiek. Toon begint op 9 november 2015 als Creatief Directeur Content.

Voor meer informatie over Bonka Circus kan u terecht op de website www.bonkacircus.com.