Decathlon & Bonka Circus bewegen voortaan samen

Na een intense 3-dagen pitch heeft DECATHLON voor Bonka Circus gekozen als communicatiepartner. Vanaf volgend jaar zullen ze samenwerken om het merk nog verder te versterken en de duurzaamheidsinitiatieven te verankeren in alle communicatie.

Decathlon heeft een heel duidelijke purpose: “To be useful to the people and their planet”. Dit vertaalt zich in hun passie voor sport, in hun algemene aanpak, hun producten en hun communicatie. Met de Ecodesign producten, maar ook de aangeboden diensten zoals de tweedehandsshop, de herstel- en onderhoudsdienst en het verhuur van materiaal, sluit het aanbod nog beter aan op de doelstellingen die Decathlon vooropgesteld heeft.

“Het pitchproces hebben we ervaren als een topsportoefening met veel respect voor fairplay” zegt Julie Proesmans, Client Service Director bij Bonka Circus. “Aan de hand van een compacte en duidelijke opdracht werden 4 agentschappen geselecteerd die elk 3 dagen hebben gekregen om na een chemistry sessie, een campagnestrategie, -concept en -plan voor te stellen. Maar ook de klant heeft er een stevig tempo op na gehouden en koppelde minder dan 72 uur later (met inbegrip van het weekend) terug met de feedback en agentschapskeuze”.

Thomas Lejeune Debarre, Marketing & Communication Leader bij Decathlon, heeft samen met zijn team de pitch geleid. Decathlon is reeds een bekende en erkende retailer, maar we streven naar een bredere invulling: een belangrijke speler worden die het leven van de mensen verbetert en zorg draagt voor de planeet. Dit is een stevige opdracht en we waren daarom op zoek naar een nieuwe partner om deze marathon met ons mee uit te lopen. Bonka Circus heeft ons zowel door hun werkwijze als met de ideeën die ze ons hebben voorgelegd, overtuigd dat ze de ideale teamleden zijn om deze uitdaging samen met Decathlon aan te gaan. We hebben heel snel een goede klik gevoeld en kijken ernaar uit om samen aan deze tocht te beginnen.”

We zijn zeer blij om nu ook Decathlon te kunnen vermelden als de eerste retail positive changemaker bij Bonka Circus.