Ecover en Bonka Circus #wassenvoorhelden: “Laat je wasmachine draaien voor zij die het land doen draaien.”

Winkelbedienden, verpleegkundigen, postbodes… dat zijn de mensen die in tijden van lockdown en quarantaine het land draaiende houden. Om hen thuis rustig te laten uitblazen, lanceren Ecover en Bonka Circus #wassenvoorhelden. Ze laten wasmachines draaien, voor zij die het land laten draaien. Ecover geeft zélf alvast het goede voorbeeld door 100 wasbeurten te doen van helden in de buurt van hun vestiging in Malle. Die actie kadert in een oproep naar het brede die publiek om ook te #wassenvoorhelden.

Draai een wasmachine voor zij die het land laten draaien

Tijdens de coronacrisis steunt het land op helden uit de zorg, de supermarkten, de hulpdiensten, en nog vele anderen. Maar wanneer zij thuiskomen, wacht er vaak nog een hoop was op hen. Daar kunnen wij, veilig vanuit ons kot, hen mee helpen. Wij kunnen namelijk #wassenvoorhelden: je wasmachine laten draaien, voor zij die het land laten draaien.

Van de wereld een betere plek maken, doe je vooral door zelf actie te ondernemen. Dat weet Ecover maar al te goed. Als voortrekkers van een duurzame wereld nemen zij dan ook nu weer het voortouw, door zelf wassers tijdelijk in dienst te nemen die door corona op zoek zijn naar werk. Die wassers zullen de komende weken 100 machines laten draaien met de persoonlijke was van helden uit de buurt. De wasmanden van de werknemers worden coronaproof opgehaald op hun werkplek. Helden kunnen hun wasmand gewoon voor de deur laten staan, of zelf in de koffer van de wasser zetten. De was wordt de volgende dag weer afgezet, fris gewassen met ecologisch wasproduct van Ecover.

#wassenvoorhelden

Iedereen wordt uitgenodigd ook zelf te wassen voor helden, om zo een steentje bij te dragen aan een betere wereld. Ecover zorgt voor een duwtje in de rug, door de eerste 50 mensen die een foto van hun heldenwasje posten met de hashtag #wassenvoorhelden, hun nieuwe ecologische vloeibare wasmiddel op te sturen.

Over Ecover

Ecover is sinds de oprichting in 1979 uitgegroeid tot een van de grootste producenten van ecologische was- en reinigingsmiddelen in Europa. Ecover heeft zijn Europese productielocatie in Malle, België, en vestigingen in de Verenigde Staten, Engeland en Duitsland. De producten zijn in meer dan 40 landen beschikbaar. Met 40 jaar ervaring in onderzoek en ontwikkeling, produceert Ecover was- en reinigingsmiddelen op basis van plantaardige grondstoffen en mineralen, die de beste resultaten leveren tegen een eerlijke prijs. Milieubeleid is totaal geïntegreerd in het bedrijf, van productie tot marketing. Time Magazine en United Nations Environment Programme (UNEP) kenden Ecover diverse awards toe. Voor meer informatie kun je terecht op www.ecover.com/be-nl

Over Bonka Circus

Bonka Circus maakt creative content with a purpose: communicatieprojecten voor organisaties die bijdragen aan een betere wereld. Zo maken ze naast werk voor Ecover, ook campagnes voor onder andere Sensoa, Radio 2, de Vlaamse Stichting Verkeerskunde en UNIZO.

Klant: Ecover / People Against Dirty

Contact: Julie De Laet, Pieter Conings