Radio 2 en Bonka Circus lanceren Straat Préféré, het grootste burenfeest van ’t land

Radio 2 zet buren centraal tijdens het Hemelvaartweekend

Radio 2 en Bonka Circus lanceren een nieuw initiatief: met ‘Straat Préféré’ dopen ze het Hemelvaartweekend om tot het grootste burenfeest van ’t land. Het hele weekend staat de radiozender in het teken van buren, burenfeesten én de favoriete muziek van buren.

Straat Préféré, het grootste burenfeest van ’t land

“Met Straat Préféré willen we heel Vlaanderen oproepen om iets met de buren te organiseren. Een grootschalig, verbindend initiatief dus”, vertelt Niko Reynaert, verantwoordelijke aanbod- en merkstrategie bij Radio 2.

“Bovendien vertrekken we recht vanuit het hart van de zender: muziek. Want tijdens Straat Préféré gaan we op zoek naar de favoriete platen van buren in heel Vlaanderen”,  vult Vincent Jansen, creatief directeur bij Bonka Circus, aan.

Een weekend voor alle buren

Met Straat Préféré zet Radio 2 vier dagen lang buren centraal. Ze roepen iedereen op om dat weekend samen te komen met hun buren. Verschillende Radio 2-presentatoren zullen tijdens het weekend een bezoekje brengen aan die burenfeesten, groot en klein. Ze gaan dan live naar de studio om heel Vlaanderen te laten meegenieten van de sfeer op zo’n feest.

Een unieke playlist voor elke straat

Op radio2.be kunnen enthousiaste buren hun burenfeest registreren en hun buren uitnodigen. Daarnaast kunnen de buren ook een favoriete plaat voor hun straat kiezen.  Daaruit wordt dan een unieke playlist voor elke straat gegenereerd. Zo weten de buren meteen wat opzetten tijdens het burenfeest.

Nodig je buren uit

Straat Préféré wordt in gang getrapt met een grootschalige campagne die loopt op TV, radio (i.s.m. met VRT-spotcel), in print en op social media (i.s.m. social team Radio 2). Daarin worden buren opgeroepen om zelf een burenfeest te organiseren. Wie dat doet, maakt kans op een bezoekje van Siska Schoeters, Kim Debrie, Sven Pichal of een andere Radio 2-presentator.

De favoriete platen van jou en je buren

In een tweede fase, die loopt op TV, radio en social media vanaf 20 mei, ligt de focus op muziek en de favoriete platen van de buren. Een reden te meer om tijdens het Hemelvaartweekend af te stemmen op Radio 2 en mee te luisteren naar de favoriete platen van jou en je buren.

Over Bonka Circus:

Bonka Circus bedenkt projecten met een maatschappelijk doel. Zo introduceerden we ‘Beloofd’ voor de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. We gaven mensen een trucje om hun volgafstand in de wagen in te schatten met ‘Last Night a DJ Saved My Life’. We werkten rond taalactivatie met Vincent Kompany voor Actiris, de Brusselse tewerkstellingsdienst. We ondersteunden De Standaard bij CurieuzeNeuzen en de verkiezingscampagne 05/26. We helpen Sensoa bij het ontkrachten van de vele seksmythes. En we organiseren verbindende initiatieven, zoals de Droomreis en Straat Préféré, voor Radio 2. Andere klanten zijn oa. Karel de Grote Hogeschool,  het Africamuseum in Tervuren, SOS Kinderdorpen en OVAM.

Credits:

Client: Radio 2

Client contact: Niko Reynaert, Ilse De Roeck, Jan Knudde, Hein Decaluwé

Strategic Director: Peter Verbiest

Creative Director: Vincent Jansen

Creative Team: Simon Willems (AD), Jesse Vanophalvens (Copy)

Account Manager: Annelies Mommen

Project Managers: Lisa Devos, Karen Lambeets (stagiaire)

Regisseur tv spots: Michael Bombeeck

Producer tv spots: Olivier Smets