Select Actiris en Bonka Circus maken dagelijkse impact op Brusselse arbeidsmarkt zichtbaar

Een maand lang kunnen Brusselse werkgevers het dagelijks aantal ‘TOPPERS!’ volgen dat via Select Actiris een baan vond.

Select Actiris heeft de grootste kandidatendatabank van Brussel. Toch doet vandaag slechts 1 op de 6 Brusselse werkgevers beroep op de organisatie voor het invullen van open vacatures. Hoog tijd dus voor Select Actiris en Bonka Circus om hier campagne rond te voeren. Want moest iedere Brusselse werkgever jaarlijks één vacature aan Select Actiris uitbesteden, dan zou de werkloosheid in Brussel aanzienlijk dalen.

“Als je ziet dat Select Actiris van 3.369 ingevulde vacatures in 2011, naar 12.541 in 2018 wist te gaan, dan voel je de de meerwaarde voor Brussel. Zij wisten het aantal geplaatste kandidaten te verviervuldigen: deze meerwaarde wilden we zichtbaar en concreet maken voor Brusselse werkgevers,” legt Bart Gielen, Creatief Directeur bij Bonka Circus, uit. “Select Actiris is namelijk een belangrijke partij om de Brusselse werkgelegenheid te laten stijgen.”

Vanuit dit idee werd op 18 november de ‘TOPPERS!’ campagne gelanceerd. Via digitale beeldschermen wordt dagelijks het aantal ingevulde vacatures gedeeld. Strategisch geplaatst in het Brusselse straatbeeld, langs de invalswegen en in Brusselse trein- en metrostations, krijgt de pendelende Brusselsewerkgever iedere ochtend een live update over het aantal ‘TOPPERS!’ dat via Select Actiris een job vond. Afgelopen woensdag vonden bijvoorbeeld maar liefst 42 werkzoekenden een baan met behulp van Select Actiris.

Ook op de radio bewijst de campagne het verschil dat Select Actiris kan betekenen voor werkgevers. Zo wisten ze enkel afgelopen maand al 1147 toppers te plaatsen, waarvan er 162 aan de slag gingen in de horeca en 174 in de zorgsector. Dit aantal ingevulde vacatures dook ook op in de straten via affiches, net als op de favoriete sociale mediakanalen van mening werkgever.

Over Select Actiris

Als openbare tewerkstellingsdienst is Actiris de centrale speler en leverancier van oplossingen voor de tewerkstelling in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Select Actiris helpt werkgevers werk geven. De ideale kandidaat vinden doen ze via hun uitgebreide databank, maar daarnaast vervolmaken ze ook kandidaten via opleidingen. De waaier aan oplossingen die Select Actiris biedt is gevarieerd, volledig gratis en op maat van elke werkgever.

Over Bonka Circus

Bonka Circus maakt creatieve content met maatschappelijke meerwaarde. In het verleden lanceerden ze al samen met Actiris ‘J’apprends Le Flamand Avec Vincent’, waarbij Vincent Kompany Brusselse jongeren activeerde om zich in te schrijven voor de gratis cursussen Nederlands van Actiris.

Bonka Circus werkte daarnaast reeds campagnes uit onder de noemer Beloofd! rond verkeersveiligheid voor de Vlaamse Stichting Verkeersveiligheid (VSV). Daarnaast hielpen ze De Standaard en Universiteit Antwerpen 50.000 CurieuzeNeuzen vinden voor het grootste burgeronderzoek naar luchtkwaliteit ooit. Ook organiseerden ze verbindende initiatieven zoals Straat Préféré voor Radio 2, en hielpen ze Aoste een voortrekkersrol op te nemen in de omslag naar een duurzamere vleesindustrie.

Klant: Select Actiris

Klantencontact: Jordi De Beule, Marc Njeim