VSV EN BONKA CIRCUS MOEDIGEN FIETSERS AAN MET LIVE-COMMENTAAR VAN MICHEL WUYTS: “BLIJVEN FIETSEN ALLEMAAL”

VSV-CAMPAGNE WIL FIETSERS AANSPOREN OM OOK NA CORONA DE FIETS TE BLIJVEN NEMEN

Door de coronamaatregelen hebben heel wat mensen de fiets (her)ontdekt. In een nieuwe campagne moedigen de Vlaamse Stichting Verkeerskunde en Bonka Circus iedereen aan om - nu de maatregelen versoepeld worden -  de fiets te blijven gebruiken om van en naar het werk te gaan. Daarvoor deed het Leuvense bureau beroep op Michel Wuyts, die live commentaar geeft op voorbijrijdende woon-werkfietsers: “Blijven fietsen allemaal!”

De legendarische wielercommentator Michel Wuyts schaart zich maar wat graag achter de campagne. De laatste weken moest hij noodgedwongen de koers missen. Maar zijn liefde voor de fiets laat zich niet zomaar temmen. Daarom kroop hij in zijn geliefde commentaarstoel om fietsers aan te moedigen: niet vanuit een box in de Ronde van Frankrijk, maar wel live op de fietssnelweg Brussel - Leuven! Daar kregen de vele fietsers de unieke, poëtische lofzang die ze verdienen van Michel Wuyts: “Wat een souplesse! Blijven fietsen!”. De activatie werd ingezet als persmoment en leeft als social video op de kanalen van VSV, maar ook op radio moedigt Michel Wuyts iedereen aan om de fiets naar het werk te nemen.

Daarnaast worden er ook baanaffiches langs autosnelwegen en gewestwegen én communicatie op bussen ingezet om iedereen aan te moedigen om voor de fiets te blijven kiezen. Daarbij wordt steeds gebruik gemaakt van de overkoepelende en motiverende lijn: “Blijven fietsen allemaal”.

Ook scholen en gemeenten worden bij de campagne betrokken. Zij krijgen een toolkit ter beschikking om de campagne te ondersteunen én een Blijven Fietsen-krijtsjabloon. Daarmee kunnen motiverende boodschappen krijten op fietspaden in de buurt. Een leuke aanmoediging voor fietsers op weg naar het werk.

Bonka Circus en de Vlaamse Stichting Verkeerskunde willen in al hun communicatieprojecten positieve gedragsverandering teweegbrengen. Door op specifieke momenten potentiële fietsers te herinneren aan de fiets als alternatief, hen voor te bereiden op hun rit en aan te moedigen om vol te houden, kregen woon-werkfietsers het nodige duwtje in de rug om van hun nieuwe ontdekking een gewoonte te maken.

Klant: VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde)
Klant contact: Nele Bollen, Werner De Dobbeleer, Tini De Smedt, Stijn D’Hondt, Ingrid Geeraerd, Eddy Klynen
Creatief directeur: Jesse Vanophalvens
Concept Creative: Shih Luc, Sven Van Hooydonck